Geplaatst op 30 augustus 2024 - door Ernst-jan
Hoe centraal staat de klant bij u? Wanneer heeft u voor het laatst een klant bezocht? Waar worden uw klanten blij van? Deze laatste simpele vraag wordt bijna nooit letterlijk aan een klant gesteld. Waarom niet? Het antwoord zal u veel wijzer maken. Een klantgerichte organisatie streeft naar tevreden klanten. Op zich goed, maar het kan succesvoller. Enthousiaste klanten, dat is het doel: een enthousiaste klant beveelt u aan bij anderen en dat leidt tot omzet groei!
Het levert geld op, door een verbetering van de harde resultaten op het gebied van meer omzet, lagere kosten en hogere efficiency.
Meer werkplezier is goed voor klanten, medewerkers en organisatie. Plezier is energie. Een organisatie waar medewerkers plezier beleven aan wat ze doen straalt dit uit, heeft een hoge daadkracht, is innovatief, oplossingsgericht en positief gestemd. Het verhoogt de kwaliteit en productie, verlaagt faalkosten, faalkosten en ziekteverzuim. Bovendien is werkplezier bepalend voor klantgerichtheid en dus enthousiaste klanten.
Belangrijke factoren die werkplezier bepalen zijn: