{"id":647,"date":"2021-10-15T15:18:48","date_gmt":"2021-10-15T13:18:48","guid":{"rendered":"https:\/\/www.omzetfabriek.nl\/?p=647"},"modified":"2022-11-24T13:48:37","modified_gmt":"2022-11-24T12:48:37","slug":"van-plan-naar-uitvoering","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.omzetfabriek.nl\/van-plan-naar-uitvoering\/","title":{"rendered":"Van plan naar uitvoering"},"content":{"rendered":"
Plannen maken lukt meestal wel! Maar hoe zorg je voor de uitvoering van die plannen? In de praktijk zie ik veel plannen stranden omdat structuur en focus ontbreekt. Iedereen schiet al snel in de waan van de dag en zo verzanden projecten in de uitvoering. Dit tot frustratie van de verantwoordelijken. Hoe hou je je plannen in beweging en blijf je stappen zetten om je ambitie waar te maken? Hierbij twee belangrijkste tips.<\/p>\n
Pak niet alles te gelijk beet. Hoe meer projecten je tegelijk laat lopen hoe minder je er af krijgt. Maak keuzes en prioriteer de projecten. Ontleed vervolgens het project als volgt: splits een project in onderwerpen, bepaal per onderwerp de nodige activiteiten en deel deze activiteiten op in een aantal taken. Project \u21d2 onderwerpen \u21d2 elk onderwerp \u21d2 activiteiten \u21d2 elke activiteit \u21d2 taken. Deze taken zijn uitvoerbaar, concreet en kunnen worden verdeeld binnen het team om er mee aan de slag gaan.<\/p>\n
Voorbeeld:<\/p>\n
Project:<\/td>\n | Nr.<\/td>\n | Onderwerpen<\/td>\n<\/tr>\n | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 grote klanten binnenhalen van meer dan \u20ac 100k<\/td>\n | 1<\/td>\n | Pro-actief wensklanten benoemen en benaderen (*)<\/span><\/td>\n<\/tr>\n2<\/td>\n | Website aanpassen en meer richten op doelgroep grote klanten<\/td>\n<\/tr>\n | 3<\/td>\n | Online marketing campagne inrichten SEA op deze doelgroep<\/td>\n<\/tr>\n | 4<\/td>\n | Via LinkedIn een campagne inrichten<\/td>\n<\/tr>\n | 5<\/td>\n | Enz.<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n | \n
|