HET TEAM VOOROP

Een succesvol verkoopteam als fundering voor meer meer omzet. Ernst-jan legt de vinger op de zere plek, haalt mensen uit hun comfort zone en helpt bij persoonlijke ontwikkeling. Jij krijgt een verkoop team dat het beste uit zich zelf haalt.

BEWEZEN METHODE

Ernst-jan heeft de methode van de OmzetFabriek vastgelegd in een makkelijk leesbaar boek. Hierdoor is de aanpak begrijpelijk en eenvoudig overdraagbaar binnen de organisatie. Jij krijgt een verbeterde verkoopaanpak die stevig is ingebed in de organisatie.

MEETBAAR RESULTAAT

Het sales proces in kaart brengen voor meetbaar en inzichtelijk resultaat. Ernst-jan duikt in de cijfers en bepaalt samen met jou haalbare en uitdagende verkoopdoelen. Jij krijgt concrete commerciële doelstellingen en plannen om ze waar te maken. 

Meer omzet door verkooptraining

Een goed functionerend verkoopteam die meer omzet creëert, nieuwe klanten binnenhaalt en waarde toevoegt aan uw bedrijf, dat wil toch elke organisatie? Soms levert een commercieel team niet wat er van verwacht wordt. Goed nieuws: verkopen is een vak! Je kunt het leren en je er in bekwamen. Als sales coach geef ik graag mijn kennis en ervaring door aan anderen, zodat zij succesvoller worden.

Sales coaching met aandacht voor mensen

Team

De kracht van het team

Er is passie, energie en plezier nodig om succesvol te kunnen verkopen. Ook is er eigenaarschap, verantwoordelijkheid en voldoende vrijheid van handelen nodig op het gezamenlijke doel. Natuurlijk dienen ook een aantal praktische zaken als rolverdeling, samenstelling, middelen en onderlinge communicatie goed geregeld te zijn.

Organisatie

Ondersteuning vanuit de organisatie

Het verkoopteam heeft ondersteuning nodig van de rest van de organisatie. De operatie moet de werkzaamheden met de juiste aandacht uitvoeren, facturen moeten kloppen om zo klantklachten te voorkomen. Een goede (klanten) service is belangrijk. Ook dient de organisatie flexibel mee te bewegen met veranderende klantbehoeften of innovaties door concurrenten. De marketingkalender heeft voldoende focus op het inrichten van lead genererende kanalen.

Leiderschap

Goed verkoopleiderschap

Elk team heeft leiderschap nodig. Hij of zij zal het gedrag van het team moeten ondersteunen en beïnvloeden en zo de activiteiten van de groep optimaal richten op het realiseren van het gezamenlijk doel. Hierbij zijn leiderschapsstijl, teamontwikkeling en realisatiekracht belangrijke accenten in mijn verkoopcoaching.

 

Een succesvol verkoopteam door sales coaching

Gezonde omzetgroei wordt behaald door het beheren van bestaande klanten en werven van nieuwe klanten. De basis hiervoor is een succesvol verkoopteam, verkooptraining kan hier bij helpen. Door de inzet van verkooptraining zet je een waardevolle stap om het verkoopteam en de verkoopaanpak te ontwikkelen. Zo worden commerciële doelstellingen behaald voor de korte en lange termijn. Een succesvol verkoopteam is het resultaat van een juiste verkoopaanpak in combinatie met steun vanuit de organisatie, goed verkoopleiderschap en natuurlijk de kracht van het verkoopteam zelf.

De verkooptraining richt zich vooral op het binnenhalen van nieuwe klanten, met focus op:

  1. Het optimaal inrichten van de verkoop pijplijn.

Wat zijn de cruciale stappen om van lead tot deal te komen? Welke scoringskans geven we de benoemde verkoopkansen? Als verkoopcoach maak ik de “black box” verkoop inzichtelijk, meetbaar en stuurbaar op individueel niveau. De concrete verkoopdoelstellingen worden vertaald in de activiteiten van de verkooppijplijn. Zo wordt inzichtelijk hoeveel nieuwe klanten, offertes en verkoop contacten nodig zijn om de verkoopdoelstellingen te halen. Als startpunt worden de bekende verkoopkansen vastgelegd en gevalideerd.

  1. Het bewaken en verder helpen van verkoopkansen in de sales pijplijn.

Als verkoopcoach bewaak ik mede de verkoopkansen en help het verkoopteam om deze te verzilveren. Er moet altijd een next step zijn! Zonder ligt de verkoopkans stil en de scoringskans dus ook. Als verkoopcoach help ik concreet om lopende verkoopkansen in beweging te houden en steeds verder op te warmen met als doel een offerte die leidt tot een gewonnen deal. De sales coaching is maatwerk en richt zich op zaken als: het optimaal voorbereiden en voeren van het verkoopgesprek; het vertalen van USP’s in klantvoordelen en het wegnemen van twijfelpunten bij potentiële klanten; en ondersteunende acties om kansen in beweging te houden.

  1. Het vullen van de verkoop pijplijn met nieuwe leads.

“Hoe meer relevante verkoopkansen in de pijplijn, hoe groter de kans op succes”. Als verkoopcoach help ik met het structureel vinden van nieuwe relevante leads. Het gaat hierbij om online en offline leadgeneratie voor de juiste doelgroep.

  1. Online leadgeneratie door het optimaliseren van de website.
  2. Online leadgeneratie door inzet LinkedIn en andere social.
  3. Offline lead generatie.

Meer over mijn aanpak in het boek: De Omzetfabriek

Verkoop training in uw organisatie?

Elke organisatie is anders en heeft andere behoeften. Met mijn gestructureerde en gepersonaliseerde aanpak kunnen we samen kijken wat het beste bij jouw organisatie past. Weten hoe jij meer omzet kan maken? Neem vrijblijvend contact op.

Contact opnemen

Bellen Helpt!

Hoeveel new business-afspraken heeft je verkoopteam per week? De praktijk is, als je eerlijk naar ieders agenda kijkt, dat dit aantal vaak te laag is. De marktdruk mag dus omhoog. Verkopers hebben vaak wel voldoende leads, maar weten die niet om te zetten naar afspraken. Terwijl die afspraken zó belangrijk zijn. Afspraken leiden tot verkoopgesprekken en zijn daarmee een belangrijke stap om van prospects klanten te maken.

Je krijg meer afspraken in je agenda door te bellen! Dit vinden veel verkopers nog steeds lastig. Ze schuiven het bellen van prospects voor zich uit en hebben excuses om andere dingen te doen (vaak voor bestaande klanten). Als sales coach zorg ik voor vaste bel-momenten met het verkoopteam en help met het succesvol proactief bellen naar leads.

Whitepaper - Bellen voor afspraken helpt

In het onderstaand White paper legt Ernst-jan uit hoe bellen zorgt voor nieuwe klanten. Door middel van een duidelijke handleiding inclusief belscript, beschrijft hij het proces van A tot Z.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Dit doen wij voor onder andere...

Behoefte aan een Sales Coach in uw bedrijf?

Heeft u behoefte aan een sales coach voor het sales team, of een coach voor jezelf als ondernemer die zich inzet om de commerciële organisatie en de verkoop resultaten te verbeteren? Neem vrijblijvend contact met mij op.

Contact

Dit zeggen klanten over de OmzetFabriek

Verkoop coaching; Buffel groep is sterk in renovatie, transformatie en onderhoud van zakelijk vastgoed. Ze bieden een unieke ‘one stop shop’ oplossing voor vastgoedbeheerders, investeerders en eigenaren.

“Ernst-jan helpt als verkoopcoach met het inzichtelijk krijgen waar onze pijnpunten in het verkoopproces liggen en deze bij te sturen. Hierdoor hebben wij onze winratio flink kunnen verhogen.

Ernst-jan is de spiegel die je nodig hebt om goed naar jezelf te kijken en te zien waar je vast loopt.”

Tjalle Brouwer | Directeur

Coach van de ondernemer; XLW Solutions is een ICT bedrijf dat een platform heeft ontwikkeld welke op eenvoudige wijze al je online communicatie processen verbindt. Er is geen verkoop organisatie, de eigenaren doen de verkoop zelf. Hier wilden ze zichzelf verder in ontwikkelen om groei te versnellen. Op maandelijkse basis is er een coaching sessie met focus op commerciële onderwerpen en uitvoer van afgesproken acties. Vanuit zijn achtergrond en ervaring biedt Ernst-jan hier ook bredere coaching rond het ondernemerschap.

XL-Websolutions

Sales coaching; MoreStorage is dé logistiek partner voor (internationale) handelaren en e-commerce ondernemers. Ze bieden wij oplossingen op het gebied van: webshop-logistiek, actie-logistiek, voorraad outsourcing, calamiteiten-logistiek en warehousing & distributie.

“Ernst-jan helpt als verkoopcoach met inzicht geven in resultaten, houdt grip op de lopende acties en weet de verkopers telkens te stimuleren om de doelstellingen te behalen.

Ernst-jan is voor ons de persoon die de doelen op groei realiseert en onze mensen in hun kracht neer kan zetten.“

Eddy Zegwaard | Ondernemer